Skip to content
Ervaren allround DJ uit Amsterdam en Utrecht voor bruiloft, verjaardag of personeelsfeest - Muziek op maat voor elk feest!

DJ VOOR JULLIE PERSONEELSFEEST

Jullie kijken nu rond op de website van een allround DJ. Daarom houden jullie waarschijnlijk van dansen en moet het personeelsfeest een goed dansfeest worden. Ik vind het heel dankbaar werk om daaraan mee te werken. Daarbij sta ik met mijn schat aan ervaring geheel tot jullie dienst. Daarbij gaat het erom welke muziek júllie willen horen (en welke niet!), want het is júllie personeelsfeest.
Hieronder worden al jullie vragen beantwoord, zodat jullie alle informatie overzichtelijk op een rijtje hebben. Mail gerust als jullie nog andere vragen hebben en gebruik het contactformulier om een vrijblijvende offerte en kennismakingsgesprek aan te vragen.

ERVARING ALS DJ OP PERSONEELSFEESTEN

Hoeveel ervaring heb je met het draaien op personeelsfeesten?

  • Sinds 2010 heb ik per jaar gemiddeld op vijf personeelsfeesten gedraaid. Daarnaast draai ik op zo’n 30 bruiloften per jaar.

Heb je referenties van bedrijven en organisaties waarvoor je gedraaid hebt?

  • De afgelopen jaren heb ik mogen draaien op personeelsfeesten van uiteenlopende bedrijven als het NRC, OBA (Bibliotheek Amsterdam), Procter & Gamble, Randstad, Allen & Overy, Credit Europe, Hogeschool Holland, CPNB (Boekenbal) en diverse kleine organisaties in Amsterdam en Utrecht. Op de pagina met referenties en bij mijn vermelding op Google Maps kun je enkele recente ervaringen met dj Feetback lezen.

Heb je filmpjes of opnames van eerdere optredens?

  • Filmpjes zijn niet beschikbaar, onder andere omdat het heel lastig is om goede beeldkwaliteit te verkrijgen. Bovendien zijn de feesten waarop ik draai heel persoonlijk. Momentopnames daaruit hebben voor andere mensen vaak een andere betekenis.
  • Wel maak ik elk jaar een promo-mix van een uur. Deze zijn te beluisteren op mijn Mixcloud pagina. Onthoud wel: als er nummers tussen zitten die jullie niet leuk vinden, zal ik die op jullie feest niet draaien.

Kunnen we eens langskomen als je in het openbaar draait?

  • Dat is lastig, want ik draai bijna niet meer in het openbaar. Toevallig draai ik vrijdag 5 april 2024 op een dansavond in de Nieuwe KHL in Amsterdam (20.30-1.00u). De muziek zal hier wel redelijk alternatief zijn. Stuur me gerust een berichtje als jullie willen langskomen, dan kan ik kijken wat ik kan regelen 😉

Heb je ervaring op feesten met veel verschillende nationaliteiten?

  • Jazeker, heel veel zelfs! Ik draai regelmatig als DJ op bruiloften van Nederlanders die trouwen met iemand uit het buitenland, waarbij dus veel mensen uit andere landen aanwezig zijn. Daarnaast werken bij de bedrijven waarvoor ik gedraaid heb vaak mensen uit verschillende landen en met diverse culturele achtergronden. Omdat ik vroeger veel wereldmuziek draaide, kan ik daar makkelijke een mooie muzikale invulling aan geven.

(tekst gaat verder onder de foto)

Allround DJ Feetback uit Amsterdam en Utrecht
DJ Feetback draait de muziek die júllie willen horen. Foto: jantinemessing.com

TARIEF EN APPARATUUR

Hoeveel kost het optreden van een DJ op een personeelsfeest?

  • Voor vier uur draaien op een feest in Amsterdam of Utrecht zonder apparatuur voor licht en geluid reken ik meestal tussen € 650,- en € 850,-, exclusief 9% btw en inclusief mijn eigen dj-apparatuur (laptop en controller). Ik laat het tarief meestal afhangen van de grootte van de organisatie. Kleine non-profit organisaties betalen minder dan grote bedrijven met winstoogmerk.
  • Met mijn eigen apparatuur voor licht en geluid kost vier draaien in Amsterdam of Utrecht meestal tussen € 750,- en € 950,-. Dit is exclusief 9% btw en inclusief twee actieve speakers (JBL of RCF, met ingebouwde versterker), een statief met vier discolampen, twee extra lichteffecten, dj-apparatuur in de vorm van laptop en controller, transport, opbouw, afbouw en verzekering. Ik beschik alleen niet over een dj-meubel, maar gebruik meestal een tafel van de locatie, die ik afdek met een zwart doek.
    Deze apparatuur is uitstekend geschikt voor een dansfeest tot 125 personen.

Kun je ook langer draaien dan vier uur?

  • Geen enkel probleem. Ik draai ook vaak als lounge-DJ achtergrondmuziek tijdens recepties en diners. Dan reken ik € 75,- per half uur extra. Als het dansfeest langer dan vier uur duurt, reken ik € 100,- per half uur extra. Zeven uur draaien is voor een allround-DJ wel het maximum.

Is het mogelijk om een feest te geven bij ons op kantoor?

  • Jazeker! Zeker als het een relatief klein feest is (tot 125 mensen) kan ik zelf voor goed geluid en discolicht zorgen.

Kun je ook een mooi dj-meubel of extra licht en/of geluid inhuren?

  • Jazeker. Ik werk regelmatig samen met professionele verhuurpartners. Als jullie specifieke wensen hebben of meer dan 125 mensen verwachten of verder weg van Amsterdam of Utrecht een feest geven, kan ik hen inschakelen.

Treed je wel eens op met een saxofonist of andere muzikanten?

  • Ik heb wel een aantal keer met een saxofonist opgetreden, maar eerlijk gezegd doe ik dit liever niet meer. Voornaamste reden is het repertoire: op een personeelsfeest werkt herkenbare top 40 muziek het best. Meestal is dat muziek waar een saxofoon niet veel aan toe kan voegen. De sax komt beter tot zijn recht bij strakke beats en instrumentale dance en persoonlijk vind ik de dynamiek daarvan niet goed werken op een personeelsfeest.

Is een Stille Disco geschikt voor een personeelsfeest?

  • Op sommige locaties mag na 23.00 uur geen harde muziek meer gedraaid worden. Dan is een Stille Disco (of Koptelefoondisco) zeker een uitkomst. Dit heb ik al een paar keer mogen doen en is echt superleuk. Het is technisch ook best eenvoudig. De benodigde zenderkast en koptelefoons kunnen op diverse plekken worden ingehuurd.
  • Stille Disco werkt wel het best als het feest echt op gang is gekomen. Tijdens de inloop en aan het begin van de avond wordt er meestal nog veel bijgepraat en dan heeft het eigenlijk geen zin. Dan zou ik wel op lager volume achtergrondmuziek over gewone speakers kunnen draaien.

BAND of ALLROUND DJ op ons personeelsfeest? Wat zou jij adviseren?

    Ik ga hier natuurlijk niet verkondigen dat je beter een live band kunt boeken voor jullie feest. Het is wel goed om te weten wat de belangrijkste nadelen daarvan zijn:

  • Ten eerste is een band een flink stuk duurder. Er zijn al gauw zes bandleden (naast drums, gitaar en bas vaak ook sax, keyboard, zanger én zangeres), die ook allemaal met een redelijk gage naar huis willen gaan. Daarnaast is er heel wat nodig op technisch gebied (microfoons, monitorspeakers, mixtafel, geluidsman etc). Bands kunnen daar misschien zelf voor zorgen, maar het drijft de prijs wel op.
  • Een band zal maximaal 3 of 4 sets van 30 á 45 minuten spelen. Dat is dus maximaal drie uur en daarmee vul je geen volledige feestavond. Bovendien vallen er pauzes, waarin toch ook muziek te horen moet zijn.
  • De praktijk leert dat er zeker aan het begin van de avond veel wordt gekletst. Dat is helemaal prima, maar dan is het fijn dat een DJ zijn volume kan aanpassen. Voor een band zal dat lastig zijn.
  • Een band heeft een bepaald repertoire ingestudeerd en zal daar niet veel van kunnen afwijken. Daarnaast moet ik de eerste band nog tegenkomen die niet alleen nummers van Elvis Presley, Earth Wind & Fire en Backstreet Boys speelt, maar ook bijvoorbeeld Sean Paul, Underworld, Paul Elstak én een strakke versie van de laatste (Spaanstalige) reggaeton-hit.

DE MUZIEK VOOR HET PERSONEELSFEEST

Welke muziek draait DJ Feetback op een personeelsfeest?

  • Meest gevraagd zijn goede én foute jaren ’90 hits, dance van de afgelopen 30 jaar en pop en disco uit de 70’s en 80’s. Herkenbaarheid en variatie zijn heel belangrijk.

Daarnaast zijn er nog vele specifieke stijlen die op jullie verzoek ook deel uit kunnen maken van de avond, zoals:

  • Wereldmuziek, zoals latin, reggaeton, salsa, Surinaams, Afrikaans en Balkan beats
  • R&B en hiphop van vroeger en nu
  • Happy hardcore
  • Nederlandstalig
  • Themafeest? Goed idee en altijd gezellig!

Kun je ook achtergrondmuziek draaien tijdens receptie of diner?

  • Ooit begon ik als lounge en chillout-dj. Daarom vind ik het ook leuk om tijdens diner en/of receptie alvast de sfeer naar jullie hand te zetten, voordat het feest echt begint. Ook op nieuwjaarsborrels en zakelijke evenementen is de achtergrondmuziek sfeerbepalend. Ik zorg er graag voor dat iedereen het – vaak onbewust – naar de zin heeft.
    Met deze lounge-mix kun je alvast in de stemming komen.

Hoe belangrijk is onze muzikale input voor het feest?

  • Over het algemeen draait een DJ op een personeelsfeest heel gevarieerd. Dit komt door de uiteenlopende leeftijden en muzikale voorkeuren. Het is wel belangrijk dat jullie als opdrachtgever de rode draden aangeven in termen van decennia en genres. En natuurlijk wat jullie absoluut niet willen horen op jullie eigen feest!
  • Als jullie willen, kunnen jullie een playlist maken met zo’n 20 nummers die jullie graag willen horen. Daarvan maak ik een playlist in mijn laptop, maar daarnaast maak ik ook een playlist met nummers die daarop aansluiten. Dan ga ik de avond in met zo’n 10 uur aan muziek die ik heb voorbereid. En dan begint het echte DJ-werk: ik kijk hoe de mensen reageren en probeer de flow vast te houden. Dat doe ik door te mixen en goede overgangen te creëren, maar ook door continue na te denken over de volgorde van nummers.

Mogen onze gasten verzoekjes aanvragen op de avond zelf?

  • Verzoekjes op de avond zelf zijn heel gebruikelijk en zeker ook welkom. Het is tenslotte jullie eigen feest. In principe probeer ik voor elk nummer het meest geschikte moment te vinden. Dus iemand die aan het begin van de avond vraagt om Nirvana of Paul Elstak zal een paar uurtjes geduld moeten hebben.

(tekst gaat verder onder de foto)

Bruiloft DJ Rijk van de Keizer Amsterdam
DJ Feetback heeft al vaak op bruiloften bij het Rijk van de Keizer in Amsterdam gedraaid. Foto: Martijn Roos

SERVICEGEBIED EN BRUILOFTLOCATIES

Draai je als DJ op personeelsfeesten door het hele land?

  • In principe wel, maar ik probeer zoveel mogelijk te draaien in de buurt van Amsterdam en Utrecht. Dit zijn de steden waar ik woon. Voor optredens verder weg werk ik soms samen met vaste verhuurpartners die de apparatuur voor licht en geluid kunnen plaatsen. Ik heb ook vrienden die graag voor me rijden, zodat ik mijn eigen apparatuur mee kan nemen.

Heb je vaste locaties waar je draait?

  • In principe kan ik overal draaien, dus ook op plekken waar ik nog nooit gedraaid heb. Er zijn wel een aantal locaties in Amsterdam en Utrecht die mij graag aanbevelen en waar ik dus vaker draai. Dit zijn in Amsterdam Huize Frankendael, De Hortus, Rijk van de Keizer, Haddock, Westerliefde, Veerhuis aan het IJ, The Grand en HLMS. En in Utrecht de Oudaen en de Rechtbank.

Neem je van tevoren contact op met een nieuwe locatie?

  • Jazeker. Dat doe ik meestal in de week voor het feest wanneer ik ergens voor het eerst kom draaien. Dan overleg ik over het tijdstip van de opbouw, de beste ingang om te komen met de auto, de tafel die ik van hen kan gebruiken en ik vraag of er een geluidslimiet is. Ook check ik of de begin- en eindtijd overeenkomen met wat ik met de opdrachtgevers heb afgesproken.
  • Indien nodig bel ik met de locatie aan het begin van het boekingsproces, om misverstanden te voorkomen over de apparatuur. Soms is het voor de opdrachtgever moeilijk in te schatten of de speakers en verlichting van een zaal geschikt zijn voor een goed dansfeest.

OP DE AVOND VAN HET PERSONEELSFEEST ZELF

Hoe laat arriveer je en hoe lang heb je nodig voor de opbouw en afbouw?

  • Als ik met mijn eigen speakers en disco-verlichting draai ben ik ongeveer een uur voor de start van mijn optreden aanwezig. In hooguit 25 minuten heb ik dan opgebouwd en ben ik klaar om te beginnen.
    Als alle apparatuur klaar staat voor gebruik, arriveer ik ongeveer een half uur van tevoren en ben ik in 5 minuten startklaar. Na afloop bouw ik in 15 minuten alles weer af.

Wat gebeurt er als je onverhoopt ziek bent?

  • Dan is het natuurlijk mijn verantwoording om een geschikte allround DJ als vervanger te vinden. Dit is sinds 2010 gelukkig maar één keer voorgekomen. Ik had toen een aanval van acute draaiduizeligheid, waardoor ik twee dagen plat op bed moest liggen. Gelukkig kon ik wel bellen en appen met collega dj’s en had ik snel een goede vervanger gevonden voor mijn bruiloft-optreden de volgende dag. Naar aanleiding daarvan heb ik een groepsapp aangemaakt waar nu acht goede allround DJ’s met veel ervaring op bruiloften en personeelsfeesten in zitten, die ik met één bericht kan polsen. Een paar daarvan zijn geen fulltime DJ, dus eerder beschikbaar.

Welke kleding draag je tijdens je optredens?

  • Ik beschik over meerdere nette overhemden, broeken en schoenen die ik alleen voor optredens gebruik. Driedelig pak met stropdas of vlinderstrik is niet zo mijn stijl.

Gebruik je de microfoon tijdens het draaien?

  • Ik ben geen DJ die de hele avond aan elkaar praat. Het is niet mijn stijl om nummers aan te kondigen of de gasten op te jutten. Mijn microfoon kan uiteraard gebruikt worden voor een speech. In overleg met de bar kondig ik ook wel eens de laatste ronde aan en de laatste plaat zal ik ook aankondigen.

Hoeveel decibel is het volume tijdens een feestavond?

  • Tijdens de inloop, als er vooral gepraat wordt, staat de muziek meestal rond de 75 á 80 decibel.
    Zodra er gedanst gaat worden, schroef ik het volume op naar rond de 92 decibel. Dat is voor een groep van rond de 100 personen meestal zeer geschikt. Ik meet dat met mijn geluidsmeter vlakbij de boxen. Daar bevinden zich natuurlijk de mensen die willen dansen. Wie wil praten staat verder weg waar het volume lager is.
  • Uiteraard houd ik er rekening mee als een locatie een geluidslimiet heeft. Meestal is dat 90 decibel, maar in een enkel geval is dat slechts 80 decibel. Zelfs dan kun je met 100 mensen een goed dansfeest hebben als je de bassen enigszins naar beneden draait. Dat hangt dus wel een beetje van de muzikale voorkeuren af. Bij nieuwere dance en hiphop zijn de bassen best belangrijk.

Neem je pauzes tijdens het draaien?

  • Nee; ik zal een paar keer naar het toilet moeten tijdens vier á vijf uur draaien, maar dat doe ik tijdens nummers waar ik minimaal drie minuten de tijd heb voordat ik het volgende nummer in moet mixen.
    Ik heb veel ervaring met DJ-sets van langer dan vijf uur, dus ik houd het makkelijk vol.

Wat eet en drink je tijdens een optreden?

  • Het is gebruikelijk dat de DJ, net als de gasten, drinkt van de bar. Ik begin meestal met een koffie verkeerd. Daarna drink ik water, een sapje of ijsthee om uiteindelijk via een alcoholvrij biertje hooguit twee gewone biertjes te drinken.
  • Indien mijn optreden voor 19.00 uur begint, is een diner noodzakelijk. Dit mag ook een personeelsmaaltijd zijn. Tijdens een lange avond draaien is het fijn om af en toe een hapje te nuttigen van de schalen die rondgaan.

BOEKINGSPROCES VOOR EEN BEDRIJFSFEEST

Kunnen we op je website zien of je beschikbaar bent op onze feestdatum?

  • Nee, er is geen kalender die realtime wordt bijgehouden. Als jullie mij een aanvraag sturen met de datum en informatie over het feest, laat ik zo snel mogelijk – maar binnen 24 uur – weten of ik beschikbaar ben. Zo ja, stuur ik direct de offerte mee.

Hoe ziet de timeline er uit voor het boeken van dj Feetback voor ons bedrijfsfeest?

• Jullie vragen een vrijblijvende offerte aan, telefonisch (06-28765250) of via de contactpagina.
• Ik mail de offerte binnen 24 uur
• Als de offerte bevalt, kunnen we telefonisch of via Zoom afspreken – nog steeds vrijblijvend – voor een kennismakingsgesprek. We bespreken dan vooral de muziek, de apparatuur en de tijdsplanning van de avond. .
• Na het gesprek houd ik de datum twee weken in optie voor jullie
• Als jullie positief reageren op mijn optie, zet ik de bevestiging op de mail met alle details, zoals de afgesproken prijs, draaitijden, adres van de locatie en de eventuele apparatuur. Ik stuur dan ook een factuur mee voor de aanbetaling plus de algemene voorwaarden. Je ziet het: een DJ boeken is best eenvoudig.
• Twee weken voor het feest sturen jullie mij – als jullie dat willen – een lijstje met ongeveer 20 titels en artiesten die jullie graag willen horen (als houvast voor mijn voorbereiding). We kunnen dan ook de laatste details doornemen
• Jullie kunnen mij in de aanloop naar het feest altijd mailen of bellen met vragen.

Tenslotte

Ik heb gelukkig van mijn hobby mijn beroep kunnen maken. Dit betekent dat ik van én voor het dj’en leef en elk optreden professioneel voorbereid. Dat begint met het eerste contact per mail of telefoon en loopt door tot en met het feest zelf. Dan heb ik jullie muzikale wensen in het achterhoofd en denk ik bij elk nummer heel goed na of dat het beste nummer is om te draaien op dat specifieke moment. Zo zijn de 9.8 bij The Perfect Wedding en 5.0 op Google Maps tot stand gekomen en daar ben ik bijzonder trots op.

Ik zie er naar uit samen de muziek voor jullie personeelsfeest te bespreken!

Personeelsfeest Allround DJ Feetback uit Amsterdam met lichtshow
In samenwerking met mijn vaste verhuurpartners is alles mogelijk op het gebied van licht en geluid.
Back To Top